2024 Tüketici Şikayetleri Raporu: Ayakkabılar Zirvede!
Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılına ilişkin Tüketici Hakem Heyetleri verilerine göre, tüketiciler en çok ayakkabı şikayetiyle başvuruda bulunmuş.
AYAKKABI ŞİKAYETLERDE ZİRVEDE
2024 yılında ayakkabılarla ilgili yapılan 100,448 başvurunun yüzde 13,2’sini oluşturarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği ürünler arasında ilk sırada yer aldı.
İKİNCİ SIRADA KIYAFETLER VAR
Ayakkabıların hemen ardından kıyafetler, toplam başvuruların yüzde 4,86’sını oluşturarak ikinci sırada yer aldı.
DİĞER EN ÇOK ŞİKAYET EDİLENLER
Rapordan çıkan diğer verilere göre en çok şikayet edilen ürünler:
- Kredi kartı üyelik ücretleri: Yüzde 4,85
- Cep telefonları: Yüzde 4,09
- Mobilyalar: Yüzde 3,94
- İnternet abonelikleri: Yüzde 3,80
- GSM abonelikleri: Yüzde 2,82
TÜKETİCİLER HAKLARINI ARIYOR 2024
2024 yılı verileri, tüketicilerin günlük hayatta sık kullandıkları ayakkabı ve tekstil gibi ürünlerde en fazla şikayette bulunduğunu gösterdi. Bu yüksek şikayet oranları, sektörlerin tüketici memnuniyetini artırmak için daha fazla çaba göstermesi gerektiğini vurguluyor.